Nevyhnutné zmeny v poskytovaní hotelových služieb po znovuobnovení cestovania
Hotelový priemysel bol a je počas pandémie tvrdo zasiahnutý. Hotely po celom svete robia opatrenia, aby sa prichádzajúci hostia cítili v ich zariadeniach bezpečne. Cestovateľský portál Trafalgar urobil prieskum, aké nové zmeny, ktoré sa doteraz v hoteloch neuplatňovali, alebo uplatňovali len v minimálnej miere, sa pripravujú.
Check in na diaľku
Bez dokumentov, bez kľúčov a bez osôb, očakáva sa, že sa registrácie budú v novej ére cestovania meniť. Hotely zavádzajú postupy zaregistrovania sa v hoteli vopred, prostredníctvom smartfónov. Niektoré hotely dokonca nastavujú digitálne kľúče vo svojich vlastných aplikáciách, aby tak hostia získali prístup do izby. Prostredníctvom aplikácie bude možné aj napríklad objednať si hotelovú službu k dverám izby bez akéhokoľvek kontaktu s personálom.
Hotely, ktoré z dôvodu finančného nebudú využívať aplikácie prostredníctvom smartfónov, pripravujú v hotelovej hale na recepcii deliace priečky, stanice na dezinfekciu a opatrenia na obmedzenie fyzickej blízkosti medzi hosťami i personálom, vrátane reštaurácie i výťahov. Organizovať sa budú aj postupné príchody a odchody do a z hotela, aby sa zabránilo zoskupovaniu sa ľudí v priestore.
Štandardom budú a sú už aj dnes dezinfekčné prostriedky, gely, obrúsky, rukavice a kontrola telesnej teploty hostí. Niektoré hotely budú od klientov vyžadovať počas trvajúcej pandémie negatívny test, prípadne budú schopní vykonať ho hosťom za poplatok aj sami.
Čistejšie ako inokedy
Čistota bola vždy jednou z najdôležitejších atribútov a ukazovateľov kvality hotela. Dnes je situácia ešte viac sledovaná. Hĺbkové a pravidelné čistenie izieb a spoločných priestorov, ozónovanie alebo iné druhy dezinfekcie sú samozrejmosťou. Okrem veľkých plôch sa dezinfekcia v hoteli bude detailnejšie zameriavať na spínače svetiel, diaľkové ovládače, termostatické hlavice, kľučky, tlačidlá výťahov a podobne. Hotely sú v rámci preukázania svojej čistoty ochotné podrobovať sa v budúcnosti auditom s kontrolou kritérií hygieny.
Bez dokumentov, bez kľúčov a bez osôb, očakáva sa, že sa registrácie budú v novej ére cestovania meniť. Hotely zavádzajú postupy zaregistrovania sa v hoteli vopred, prostredníctvom smartfónov. Niektoré hotely dokonca nastavujú digitálne kľúče vo svojich vlastných aplikáciách, aby tak hostia získali prístup do izby. Prostredníctvom aplikácie bude možné aj napríklad objednať si hotelovú službu k dverám izby bez akéhokoľvek kontaktu s personálom.
Hotely, ktoré z dôvodu finančného nebudú využívať aplikácie prostredníctvom smartfónov, pripravujú v hotelovej hale na recepcii deliace priečky, stanice na dezinfekciu a opatrenia na obmedzenie fyzickej blízkosti medzi hosťami i personálom, vrátane reštaurácie i výťahov. Organizovať sa budú aj postupné príchody a odchody do a z hotela, aby sa zabránilo zoskupovaniu sa ľudí v priestore.
Štandardom budú a sú už aj dnes dezinfekčné prostriedky, gely, obrúsky, rukavice a kontrola telesnej teploty hostí. Niektoré hotely budú od klientov vyžadovať počas trvajúcej pandémie negatívny test, prípadne budú schopní vykonať ho hosťom za poplatok aj sami.
Čistejšie ako inokedy
Čistota bola vždy jednou z najdôležitejších atribútov a ukazovateľov kvality hotela. Dnes je situácia ešte viac sledovaná. Hĺbkové a pravidelné čistenie izieb a spoločných priestorov, ozónovanie alebo iné druhy dezinfekcie sú samozrejmosťou. Okrem veľkých plôch sa dezinfekcia v hoteli bude detailnejšie zameriavať na spínače svetiel, diaľkové ovládače, termostatické hlavice, kľučky, tlačidlá výťahov a podobne. Hotely sú v rámci preukázania svojej čistoty ochotné podrobovať sa v budúcnosti auditom s kontrolou kritérií hygieny.
Zmena stravovacích zvykov
Raňajky formou bufetu si v hoteloch s radosťou vychutnával asi každý hosť. Bohatý výber sladkého a slaného pečiva, vajíčok, mäsových výrobkov, čerstvého ovocia a zeleniny si na určitý čas budeme musieť odoprieť. Našťastie nie úplne. Riešením je obsluhovanie hostí personálom a stanovenie časových intervalov pre určitý počet hostí, aby sa zamedzilo veľkému počtu ľudí na jednom mieste. A tento model sa napríklad v slovenských hoteloch realizuje už dlhšie obdobie. V jedálni či bare sa prirodzene zníži počet stolov a budú situované vo vzdialenejších miestach od seba. Eliminovať sa budú aj bezplatné nápoje a malé občerstvenie na izbách, v bare, či iných spoločných priestoroch.
Nové technológie
Spolu s virtuálnymi prihláseniami, digitálnymi kľúčmi a teplotnými kamerami budú v mnohých hoteloch aplikované.. článok pokračuje na Tophoreca.sk
Od Tophoreca.sk pripravujeme aj
Téma Gastro
▫ Večeru si môžete vychutnať aj v úplnej tme
▫ Mäsiarstvo bez mäsa? Áno a stretlo sa s veľmi pozitívnym ohlasom
Téma Cestovný ruch
▫ Mesto Bratislava a Metropolitný inštitút Bratislavy obnovujú slávne mestské kúpele Grössling
▫ Soulful Hotel Silena - miesto so silným príbehom
▫ V oblakoch vôní a farieb na tradičných koreninových trhoviskách sveta
Raňajky formou bufetu si v hoteloch s radosťou vychutnával asi každý hosť. Bohatý výber sladkého a slaného pečiva, vajíčok, mäsových výrobkov, čerstvého ovocia a zeleniny si na určitý čas budeme musieť odoprieť. Našťastie nie úplne. Riešením je obsluhovanie hostí personálom a stanovenie časových intervalov pre určitý počet hostí, aby sa zamedzilo veľkému počtu ľudí na jednom mieste. A tento model sa napríklad v slovenských hoteloch realizuje už dlhšie obdobie. V jedálni či bare sa prirodzene zníži počet stolov a budú situované vo vzdialenejších miestach od seba. Eliminovať sa budú aj bezplatné nápoje a malé občerstvenie na izbách, v bare, či iných spoločných priestoroch.
Nové technológie
Spolu s virtuálnymi prihláseniami, digitálnymi kľúčmi a teplotnými kamerami budú v mnohých hoteloch aplikované.. článok pokračuje na Tophoreca.sk
Od Tophoreca.sk pripravujeme aj
Téma Gastro
▫ Večeru si môžete vychutnať aj v úplnej tme
▫ Mäsiarstvo bez mäsa? Áno a stretlo sa s veľmi pozitívnym ohlasom
Téma Cestovný ruch
▫ Mesto Bratislava a Metropolitný inštitút Bratislavy obnovujú slávne mestské kúpele Grössling
▫ Soulful Hotel Silena - miesto so silným príbehom
▫ V oblakoch vôní a farieb na tradičných koreninových trhoviskách sveta
Aktualizované: 12.04.2021
Autor: Petra Adamcová
Zdroj: Tophoreca.sk